michaa :)

Rabu, 13 Mac 2013

putus cinta .

tajuk entry mengerunkan . haha :) . btw na cerita and kongsilh tajuk putus cinta nie apa yang perlu dibuad dan taa perlu di buad . bagi aku perkara biasalahh putus cinta mmg dh wajib dalam percintaan , ekodkan crita sebenaq aku pon penah putus cinta . dalam situasi mcm nie aku ambk skid kisah 2 3 org kawan aku :) .

kawan aku yang pertama :) , dia couple dgn seorang mamat nie lama jugak . and ekodkan dia yang selalu mengalah , taa kira laa mcm mna pon dia , dia tetap kena kalah :) . kalau naa kalah msty kena ada kesabarankan ? yess dia berjaya tunjuk kesabaran tuu , smpai skrg . dia dgn mamat tuu dan putus sbb mamat tuu yg mntak putus kod ta slap aku . mmg taa pandai na hargai langsung bgy aku . kawan aku dh cuba yang terbaek untuk relay dia . tapi mamat tuu taa sedaq :') .

second dia nie kawan bek aku jugakk lahh , aku simpati dekat dia , dia couple dgn budak nie bole thn lama laa jugak , salah silap , suma dia . dia ckp dia menyesal sbb dy terlampau baek . bila dy baek budak tuu tros pijak kepala . alasan naa putus sebab kawan aku terlalu bek untuk dia . eh logik ka ? kalau kawan aku terlampau bek takan dia na tnggai lagi , bukan snang na cry org yg baek . werr mcm2 laki zaman skrg .

skrg aku dpt baca isi hati depa , depa sedih . mmg dekat sekola depa gelak , tapi hakikatnya dekat ruma wk2 mlm hnya ALLAH jaa yang tau seksa hati . sangka taa sangka baru aku perasan depa alami apa yang aku alami sama2 sedih . mybe depa beruntung sbb sorang tuu baru saja putus , sorang tuu ada lagi harapan . tapi aku ? haha :') takan ada lagi peluang kedua dh harapan . sumpah aku cakap akuu lagi sedih .

tapi cukup susa na lupakan org yg kita syg , tapi setiap masalah msty ada penyelesaian . first

*cuba lupakan dia .
*jangan engad dia .
*padam kenangan .
*padam benda berkaitan dgn dia .
*cuba hiburkan diri .
*jgn biar diri sendiri sunyi .
*anggap yg dia dh mati
*cuba kwal diri dry sedih .

aku rasa yang nie ja kod yg aku bole buad . kalau rasa cara len berkesan cuba laa pelan2 . sbb na syg org cukop laa snang tapi na melupakan ambk masa yang agak lama . taa senang dan taa mudah . kena laa sabaq :') . selamat mencuba :* .

ASSALAMUALAIKUM =) .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan