michaa :)

Isnin, 26 November 2012

sedih :")

saat kita menempuhi onak duri dunia derita sekali sekala mencuit hati , hati remuk menangis tidak terhenti kesedihan terus menerus bersemadi di dasar hati ketika itu sabar punn tidak akan di kenali lagi dalam terharu air mata tertumpah juga . wahai hamba ilahi begitulah kehidupan di dunia kita tidak sesekali dapat menjangka apa yang ALLAH aturkan untuk kita , adakalanya kita tersangat gembira , adakalanya kita tersangat kecewa .

namun jangan risau manusia ALLAH itu tuhan kita , tuhan yang maha luas kasih sayangnya percayalah , ALLAH tidak akan menduga hambanya kecuali untuk melihat hambanya tersenyum di sana , tertawa disana , berbahagia di sana , insyaallah di syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai yang mendamaikan jiwa . Di dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai kecuali menerima kehendak ALLAH .

wahai hamba ALLAH jangan bersediha kerana anda telah melalui kesedihan itu kelmarin dan ia sama sekali tidak memberi sebarang manfaat pon untuk keesokan harinya kesedihan demi kesedihan bakal membuat anda semakin terperuk keputusasaan dan dunia yang luas di rasakan sempit dan tidak lagi berguna , padahal dunia ini la kesempatan untuk kita dekatkan diri kepada ALLAH untuk kita raihkan syurganya yang tersangat indah dan bebas dri rasa kesedihan .

disebabkan sedih air yang manis akan terasa pahit , makan yang lazat terasa hambar , bunga mawar yang mekar dan wangi kembali layu . ingatlah tangisan yang terindah itu apabila butir butir airmata mengalir hangat di pipi lantaran terasa diri kita begitu kerdil di sisi ALLAH dan begitu berdosanya kita di sisi ALLAH .

wahai hamba ALLAH , lihatlah sekeliling kamu dan teguhnya pendirianmu , sepanjang hidop dan usia mu jangan putus asa , senyum yang kamu berikan , dan airmata yang kamu titiskan simpan jadikan tauladan segala yang kamu pandang dan dengar simpan buad pendoman :') .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan