michaa :)

Khamis, 6 Disember 2012

dunia :'D .

kadang2 kita di dunia , sebagai pelakon ALLAH telah menulis skrip untuk kita :') . tapi kita tataw apa yang bakal terjadi , suma kita salah kann takdir . jangan selalu menyalahkan takdir :') silap salah tuu suma datang dari kita .

sukaduka di dunia telah kita tempuhi , sampai kita lupa siapa pencipta dunia nie . kita lalai dengan kehidpan kita . yang hidop , hendak di mati kann . alasan untok di matikan sbb , kecewa , lemah , tiada semangat untok hidop . ALLAH cipta kita untok tngok skuad mana kita boleh tempoh ujiannya , wahai hmba ALLAH jangan jatuh :') bngon dan bergerak la kehadapan selagi kita mampu .

tngok laa sekeliling kita , betapa adilnya ALLAH mencipta manusia tiada seorang yang sempurna . pendek , kurus , hitam , putih , gemok . sumaa tuu ALLAH cipta . hargailah suma nie :') . kkdng kita lemah sangat , ujian ALLAH bgy smpai kita ta bole tmpoh , padahal kita ta sedar ALLAH sentiasa ada dengan kita :') . yang kita taw , kita just na mengalah dgn ujian nie . ujian di beri oleh ALLAH amat2 laa berat , yang amat berat KEHILANGAN ORANG YANG DI SAYANG .

ingat ALLAH trek nyawa mereka sbb , ALLAH sayang mereka . kita di dunia troskan kehidpan seperti biasa , ingat nnty kita juga akal menyusul mereka :') . dunia nie hanya sementara , dunia nielah tmpat kita membuat pahala :') bila berjumpa dgn ALLAH nnty , ALLAH hanya menhitung amalan kita :'D . takat nie laa yang mana aku bole tlis aku tlis assalamualaikum :'D .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan