michaa :)

Ahad, 16 Disember 2012

ibu :'( .

> 19.12.2012 na kuaq result ? result pmr ? hmm ibu msty nak yang terbaek . bole ka ? ibu suruh yakin kata bole :/ . yess aku yakin . na tau crita ? ibu aku len dri len , dia seorang wanita yang tabah , kuad semangat . walaupon kami dua beradek selalu buad perangai selalu jatuhkan airmata dia . dia still kuad . cuba bayangkan dia laa bapak , kaka , adek , dan seorang ibu :') . tabahnya dia  walaupon tada org dkt sisi dia :'D . dia ketua keluarga .

harihari dia lah antaq aku sekola , bergelak gan aku . krja untok sara kami dua beranak , 2012 aku ada pmr :') . slalu ada tusyen susa mcm mna pon dia , dia akan antaq aku p tnsyen . suma dia buad jnjy aku belajaq . dy snggup bngon awai semata2 na gerak aku gn adek aku p sekola . kalau aku tkod na jwb exam dia tmn aku baca buku <3 .

lpass tuu kann , bila setiap kali hbes exam aku msok kreta msty ibu ckp ''mcm mna exam okee'' . aku hnya mampu snyum and tros ckp oke . ibu slalu kata baca la buku tuu ain , na berjaya nnty bukan ibu ain jgak . tapi aku kras kpala kkdg2 pmlas na baca buku . degillkan aku ?

lpas tuu pmr dh na dekat , ibu lah org yg pling risau . aku ckp dkt ibu tada buku na bca . ibu kata nnty dia beli . hmm ptg tuu ibu suruh p dkt kereta , ibu ckp buka pintu kereta belah blakng . aku p laa tgk2 ada satu sett buku suma ada . ta sangka kan eybu snggup beli walaupon tadak dwet :'( . aku egoo , aku malu na ckp terimakseh . aku msok bilik tros baca buku . ta ckp apa2 ponn kat ibu

ibu tau aku tkod na pmr , ibu tnangkan aku dia kata , bca yg mna yakin na msok jgn gelojoh .aku ekod jaa ckp dia . wk2 pmr aku bole laa jwb . bila hbes jwb aku tido . aku pkiaq ibu dekat ruma , sumpah aku nanges . aku ta hbes pkiaq dosa aku gan dia :'( . tabahnya dia hadapi semua ujian ALLAH :') . tgk muka dia , perangai dia , kecekalan dia . airmata aku jatuh . dia idola aku .

snggup jaga kami dua beranak , dgn tadak harta apa ponn . tapi dia tau dia kuad . dia tros hdop dia dgn ketabahan . aku kalau bole na mntak maap gan dia , salah silap aku smpai dia menangis :'/ . seriuss tadak lagi org yg terbaek selain dia :'( . aku bersyukur dpt ibu yang memahami aku . terimakseh ALLAH sbb hadiahkan org yg terbaek dlmm hdop aku :') .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan